8 sierpnia 2015

Upalnik.

Bluzka adekwatna do pogody. Powstała w odpowiednim czasie. Bardzo mi się podoba, jest lekka , zwiewna i ażurowa, co akurat teraz jest niezbywalne.
Robiona od dołu, powstała na bazie 130 oczek. Na rękawy dobrałam po 40 oczek.
Całość - dwie nitki połączone, ale sama góra zrobiona już z pojedynczej nitki. 
Splot ażurowy jakiego się nauczyłam bardzo przypadł mi do gustu, więc pewnie będę go niejednokrotnie wykorzystywać.


druty na żyłce -zaczęłam 3,5 mm, a po dwóch rzędach przeszłam na 5 mm
włóczka -  połączone dwie nitki: Emma (bawełna 100%) i Alize Batik Design Bamboo Fine - 1 motek 230 m (100 % włókno bambusowe)
kolory - biały, szary, zielony, różowy, fioletowy



Ażur:
 1 rząd - narzut, 3 oczka na P, pierwsze ocz. przerobione kładę na oczka 2 i 3; dalej sekwencja taka sama.
2 rząd - wszystkie na prawo ( w drutach prostych na lewo)
3 rząd - jak 1, ale narzut z poprzedniego rzędu ma być drugim oczkiem środkowym z dwóch przerobionych.
 4 rząd - wszystkie na P 
etc.
Zawsze po narzucie, są 3 ocz. na P. 
Jeżeli nie ma wystarczającej liczby oczek, wówczas nie robimy narzutu, a przerabiamy ocz. na P.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz