25 lipca 2015

Miętowa.

Powstała kolejna letnia bawełniana bluzka. W dodatku z zastosowaniem pierwszego ażuru jakiego się nauczyłam. Chyba najprostszy z możliwych. Bluzka ma swoją historię. Otóż to druga wersja, pierwsza w ogóle mi się nie spodobała, więc kiedy oceniałam w lustrze,  nastąpiło prucie, a potem kolejna robótka. 


Robiłam od dołu zaczynając od 130 oczek (do tego ażuru liczba oczek musi być dzielona przez 13). 

Ażur:
1 rząd - 2 ocz. razem na prawo (wbić się od przodu), 4 prawe, narzut, 1 prawe, narzut, 4 prawe, 2 ocz. razem (wbijając się od tylu) na prawo.
2 rząd - wszystkie oczka na prawo w drutach na żyłce (na lewo, gdy robimy na prostych). 

Powtarzać dowolną ilość razy.

Na rękawy dodatkowo nabrałam 26 oczek. 


włóczka - DROPS ♥ You (100 % bawełna, ok 75 m w motku). Kupiłam 5 motków (zostało).
kolor - mięta (nr 125)
druty na żyłce - 6 mm



2 komentarze:

  1. Bardzo podoba mi sie ta bluzeczka, taka prosta ale wygodna i szykowna,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak zgadza się. W dodatku gruba bawełna bardzo dobrze się sprawdza. Ciągle ją noszę :)

      Usuń