15 lipca 2015

Brzoskwiniowa.



Kolejna bluzka i w dodatku z moim pierwszym raglanem z dziurkami (jako takim). Robiłam od dołu zaczynając od 120 oczek. Połączyłam dwie nitki bawełny (100%) - jedna była biała Emma, a kolejno od dołu: fioletowa, różowa i kremowa Almina 8/4 Madame Tricot. Zachciało mi się poeksperymentować i od dołu zaczęłam oczkami prawymi robić pięć rzędów na drutach 6 mm, dwa rzędy na drutach 9 mm i tak naprzemiennie (choć ściśle się tego potem nie trzymałam).

Na rękawy nabrałam dodatkowo 20 oczek (ale mogłam więcej - teraz uważam) i przerabiałam razem na drutach z żyłką z resztą bluzki. Potem zaczęłam odejmować oczka z głównej bluzki (więcej oczek) i rękawów (mniej oczek). 

Prześwituje, więc wniosek na przyszłość - mniejsze druty lub grubsza włóczka. Czuje się w niej bardzo dobrze. Jest milusia. Chcę też nauczyć się raglanu bez dziurek. Od paru dni ćwiczę ażury.... nie wiem jednak czy coś z tego wyjdzie.


druty z żyłką- 6mm, 9 mm
włóczka - Emma (włóczki Warmii, bawełna 100%), Almina 8/4 Madame Tricot (bawełna 100%, 2,5 motka)
kolory - biały, różowy, fioletowy, kremowy








1 komentarz: