20 stycznia 2015

Obrazy Alana Maley'a.

Dzięki haftowi, zainteresowałam się szerzej malarstwem Brytyjczyka Alana Maley'a (1931 - 1995), który podczas 44 z kolei uroczystości rozdania nagród Akademii Filmowej, otrzymał Oskara za najlepsze efekty specjalne do filmu "Bedknobs and Broomsticks". 

Oprócz tego od zawsze malował. Skupił się na erze wiktoriańskiej i edwardiańskiej. Wyobraźnia podsuwała mu obrazki życia codziennego wyższych sfer, gdzie dominowała elegancja, etykieta, konwenanse. Jego romantyczne obrazy stają się plynną imaginacją przeszłości. Niektóre z tych obrazów zostały przeniesione do haftu krzyżykowego. Te poniższe są mi właśnie z tego mi znane.

In Harmony
Winter Impressions
Gracious Era
Southern Belles

A czy ktoś zna jeszcze inne obrazy przetransponowane do haftu krzyżykowego?

Alan Maley przeniósł na płótna wyobrażenia o życiu codziennym wyższych sfer. Bale, spacery, herbatki, wyjścia do teatru czy opery, przejażdżki i urokliwe portrety kobiet. Czasami malarz powtarzał motywy, ale w innych ujęciach. Cudna kolorystyka, falowanie sukien, zaznaczenie gry światła i cienia, wpływają na pozytywny odbiór obrazów.

Daydreams
The Boardwalk







The Recital
The promise
Between Friends
New Years Eve
Cafe Royale
Summer Carousel
Fifth Avenue
Carefree days
Summer pastime
Girl in gold
English Rose
Parisian Beauties


źródło: Pinterest.

4 komentarze:

  1. Piękne! Zwłaszcza te w zimowej odsłonie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczne te obrazy, piękne by były hafty krzyżowe, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowne! Nie znałam wielu z nich. Bardzo lubię tą epokę. Marzy mi się seria haftowanych obrazów w tym stylu.

    OdpowiedzUsuń